زیره کفش EVA

زیره کفش EVA 

EVA مخفف ماده ای به نام اتیلن وینیل استات (Ethylene-Vinyl Acetate) است که یک پلیمر الاستومری (طبیعی کشسان) است که موادی را تولید می کند که از نظر نرمی و انعطاف پذیری مانند زیره لاستیک هستند و حتی می تواند سبک تر و انعطاف پذیرتر از زیره لاستیک باشد. EVA  یا اتیلن وینیل استات، متداول‌ترین ماده مورد استفاده برای آستر جوراب، زیره میانی، زیره و حتی کل کفش استفاده می شود. به عبارت ساده، زیره EVA پلاستیکی است که از مخلوط اتیلن و وینیل استات ساخته می شود. زیره EVA  یک زیره کفش با مزایای بسیاری است که از آن به عنوان پایه ایده آلی برای کفش های کتانی استفاده می شود چرا که قالب‌گیری و ساخت زیره EVA آسان است، اما مهم‌تر از آن این است که یک زیره بسیار راحت برای کفش های پیاده روی و ورزشی محسوب می شود. زیره EVA سبک ترین در بین انواع زیره ها است.
 


زیره های EVA چگونه ساخته می شوند؟

برای ساخت کفش‌های ورزشی با زیره EVA، از EVA در حالت فوم مانند آن استفاده می شود. برای ساخت آنها، زیره های EVA متناسب با طرح مورد نیاز قالب گیری می شوند. سپس به کفش یا چکمه متصل می شوند. بنابراین کفش‌های ورزشی با زیره EVA سبک وزن با کفی مقاوم در برابر لغزش و حرکت انعطاف‌پذیر برای اطمینان از تناسب راحت ساخته می شوند. ما فقط چند مورد از مزایای عالی زیره EVA و اینکه چرا زیره های EVA برای ساخت کفش های ورزشی عالی هستند را فهرست کرده ایم.
 


مزایای زیره  EVA

استفاده از EVA یک راه عالی برای داشتن کفش های راحت، سبک و انعطاف پذیر با کفی مقاوم در برابر آب است. در اینجا چند مزیت زیره  EVA را بررسی کرده ایم.
 
 

وزن سبک

EVA  از هزاران حباب کوچک تشکیل شده است که به هم متصل شده اند و وزن آن را فوق العاده سبک می کنند. زیره های EVA راحتی طولانی مدت، پایداری و سهولت سایش را فراهم می کنند.

ضربه گیر

EVA  یکی از بهترین مواد جذب شوک موجود است. بنابراین، اکثر برندهای معروف ورزشی از EVA در زیره کفش خود استفاده می کنند تا ترکیب خوبی از جذب ضربه و سبکی داشته باشند. زیره های EVA ضد ارتعاش هستند و استحکام کششی و بالشتکی با چقرمگی بالا را فراهم می کنند. آنها ضربه گام را جذب می کنند و راحتی باورنکردنی را فراهم می کنند و در حین راه رفتن شما جهش می کنند.

انعطاف پذیری

EVA  یک ماده نرم و انعطاف پذیر است، به این معنی که می تواند به راحتی با پا خم شود و امکان حرکت طبیعی را فراهم کند.

مقاومت در برابر لغزش

کشش ارائه شده توسط EVA معمولاً با الگوی روی زیره تعیین می شود. زیره‌های شیاردار EVA با زیگزاگ‌ها، الگوها و بافت‌ها چسبندگی کافی روی زمین و مقاومت بهینه در برابر لغزش را تضمین می‌کنند.

مقاومت در برابر آب

EVA  در برابر آب مقاوم است و کفش شما را برای استفاده در فضای باز حتی در باران و برف ایده آل می کند. البته توجه داشته باشید که رویه چرم ضد آب نیست و در صورت خیس شدن مستلزم مراقبت مناسب است. 

ماندگاری

EVA  یک ماده بسیار الاستیک است که می تواند مانند سایر ترموپلاستیک ها پردازش شود. این ماده دارای چقرمگی در دمای پایین، مقاومت در برابر استرس و اشعه ماوراء بنفش است که باعث دوام طولانی مدت آن می شود.

در پایان
EVA  به دلیل ویژگی های باورنکردنی مانند سبکی، انعطاف پذیری و جذب ضربه، تقریباً توسط هر برند معتبر کفش ورزشی استفاده می شود. چیزی که شگفت انگیز است این است که وقتی با رویه چرم درجه یک جفت می شود، یکی از بهترین سبک کلاسیک و راحتی را خواهید داشت.

برای مشاهده محصولات هر نوع زیره ازجمله زیره لاستیک ، زیره ترمو و زیره PU روی هر کدام کلیک کنید.
 

مدیر سایت