زیره کفش PU

پلی اورتان به طور گسترده ای به عنوان یک ماده زیره کفش برای تولید کفش های با کیفیت بالا مقاوم و پایدار برای کاربردهایی که نیاز به استفاده خشن دارند مانند کوهنوردی، ورزش، صنایع سخت کار، و غیره استفاده شده است. برای اینکه از آنها به عنوان ماده ی انحصاری برای کفش های اداری و اداری مانند کفش های رسمی، کفش های ورزشی، کفش های ایمنی، صندل ها، کفش های کتانی، چاپل و غیره استفاده شود. صنعت کفش، اکنون پلی اورتان را کاملا مقرون به صرفه کرده است. قیمت مناسب زیره PU باعث می شود تا در انواع کفش های بیشتری نسبت به نمونه های معمولی آن استفاده شود.

زیره PU چگونه ساخته می شود؟

پلی اورتان با واکنش یک پیش پلیمر ایزوسیانات مانند متیلن دی فنیل ایزوسیانات و یک جزء پلی ال در حضور گرما و یک کاتالیزور آلی فلزی تولید می شود. پلی اورتان مایع تولید شده از واکنش را می توان با استفاده از روش قالب گیری تزریقی یا ریختن به طرح های زیره مورد نیاز شکل داد. از آنجایی که روش اول مزایای بیشتری دارد، معمولاً مطلوب ترین روش برای تولید زیره PU است. با تغییر عوامل مختلف مانند انواع اجزای کلیدی یا افزودنی و محتویات آنها، چگالی و سختی پلی اورتان را می توان تغییر داد تا موادی با ویژگی های متنوع تولید شود.


برای اطمینان از اینکه زیره پلی اتیلن با استفاده از آن در طیف وسیعی از کفش ها برای تولیدکنندگان کفش مزیت دارد، تولیدکنندگان زیره PU عمدتاً دو نسخه از پلی اورتان را توسعه داده اند.
پلی استر: این نسخه از پلی اورتان با استفاده از پلی استرهای پلی استر تولید می شود و مقاومت بالایی در برابر حرارت و سایش دارد. بنابراین، از آن به عنوان یک ماده زیره کفش در توسعه کفش های ورزشی و ایمنی با کیفیت بالا استفاده می شود.
پلی اتر: پلی اتر پلی اورتان که با استفاده از ترکیبی از پلی اترهای پلی اتر تولید می شود، از سطح بالایی برخوردار است. کیفیت های ضد آب را ارائه می دهد و استفاده از آن را در کفش های عمومی شیک مانند کفش های خیابانی و صندل ایده آل می کند.

 

مزایای کلی زیره PU

ویژگی های بسیاری زیره کفشPU  دارد تولید کنندگان و مصرف کنندگان کفش را مشتاق به استفاده از این زیره می کند که در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:
وزن سبک: یک ماده هوا مانند پلی اورتان اغلب به عنوان اولین انتخاب برای کفش های سبک وزن عمل می کند.
مقاومت در برابر مواد شیمیایی و آب: پلی اورتان به دلیل ویژگی های بی اثر، قوی و بادوام خود شناخته شده است. بنابراین، تولیدکنندگان کفش، زیره PU را به اندازه کافی مفید می دانند تا به عنوان ماده زیره کفش در کفش های ایمنی با کیفیت بالا برای صنایع مختلف استفاده شود.
چسبندگی بالا: این زیره ها چسبندگی بالایی را روی سطوح لغزنده از خود نشان می دهند و به اندازه کافی جذاب هستند که می توان تقریباً در همه انواع کفش از آن استفاده کرد.
راحتی و دوام: پلی اورتان به دلیل سطح خوب و خاصیت ارتجاعی چرمی خود، این دو ویژگی را در هر نوع کفشی ارائه می دهد.
جذب ضربه: برای کاربردهایی که مصرف کننده نیاز به ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت دارد، کفش باید خاصیت جذب ضربه خوبی داشته باشد. بنابراین، پلی اورتان به عنوان یک ماده مناسب برای چنین هدفی عمل می کند.

 

زیره و کفش  PU

کفش دویدن: راحتی زیاد و توانایی جذب ضربه، تنها PU را به انتخاب اصلی برای کفش های دویدن تبدیل کرده است. علاوه بر این، زیره های PU نیز مقاومت لغزش خوب، سایش و پارگی محدود و چگالی کم را ارائه می دهند. نکته آخر چیزی است که باعث می شود زیره های PU بسیار سبک وزن شوند و آنها را برای دویدن عالی می کند.


کفش پیاده روی: کفش‌های پیاده‌روی به زیره‌هایی نیاز دارند که می‌تواند کمی کوبیده شود. این امر باعث می‌شود که زیره‌ای داشته باشید که نه تنها می‌تواند مورد استفاده خشن قرار گیرد، بلکه پاها را راحت نگه می‌دارد، زیرا کفش‌های پیاده‌روی برای مدت طولانی‌تری از کفش‌های دویدن استفاده می‌شوند.


کفش ایمنی: به دلیل این واقعیت ساده که آنها بسیار سبک وزن هستند و در برابر سایش مقاومت می کنند، کفی مناسبی برای کفش های ایمنی ایجاد می کنند. برای اضافه کردن به لیست مزایای آنها، زیره PU نیز در برابر آب مقاوم است و استدلال برای آن را قوی تر می کند.


دمپایی و صندل: اگر بخواهیم روراست باشیم، این دسته از کفش ها یکی از بزرگترین بازارهای کفش موجود است و همانطور که انتظار دارید، زیره PU به دلایلی که در بالا ذکر شد، در این فضا قرار می گیرد.

 


اساساً هیچ محدودیتی برای فضای بازار وجود ندارد که بتواند توسط زیره های PU اشغال شود. این ماده پلی یورتان ساده، از دمپایی ساده گرفته تا کفش های تفریحی گران قیمت، حضور خود را احساس می کند.

برای مشاهده محصولات پلی اورتان (PU) اینجا کلیک کنید.
برای مطالعه توضیحات سایر انواع زیره ها به مقاله انواع زیره کفش و ویژگی آنها مراجعه کنید.
منابع:
1. https://www.airysole.com/

مدیر سایت