چگونه کفش زمستانی مناسب انتخاب کنیم؟

کفش های زمستانی مناسب برای کمک به شما در برابر شرایط سرد و برفی این فصل ضروری است. چه به دنبال یک جفت کفش زمستانی باشید که پوشش ضخیم تری برای پیاده‌روی‌های روزانه و رفت‌وآمدهای روزانه‌تان ایجاد کند یا چکمه‌های زمستانی اختصاصی آن‌ها به اندازه‌ای قوی باشد که شما را در پیاده‌روی‌های زمستانی چالش برانگیز راحت نگه دارد، چند نکته اساسی وجود دارد. در این مقاله ما خصوصیات کفش‌های زمستانی بررسی کردیم که با مطالعه آن متوجه شوید هنگام جستجو و خرید کفش زمستانی باید به چه نکاتی توجه کنید.

نحوه انتخاب کفش زمستانی

هنگام انتخاب کفش زمستانی، باید چهار ویژگی اصلی را در نظر بگیرید. گرما، راحتی، ضد آب و انعطاف پذیری. بسیاری از قابلیت‌های اضافی دیگری هم وجود دارد که می‌توانید به آنها توجه کنید، مانند استایل، نگهداری از مچ پا و حتی محافظت از انگشتان پا، اما قبل از اینکه به مرحله بعدی قابلیت‌های پیشرفته بروید، مطمئن شوید که اصول اولیه رعایت شده است.

 

 

به دنبال گرما باشید

جست‌وجوی کفش‌های گرم زمستانی در درجه اول اهمیت است. سوال این است که بسته به مکان و نحوه استفاده از آن به چه مقدار از آن نیاز خواهید داشت. در حالی که بیشتر کفش‌های زمستانی با آستر اولیه برای به گرم نگه داشتن و مقابله با سرما تعبیه شده‌اند، بسته به کفش زمستانی خاص، سطح محافظت از آن‌ها متفاوت است. برای کمک به شما در انتخاب بهترین کفش زمستانی، برخی از کفش‌های زمستانی دارای درجه‌بندی درجه حرارت هستند تا به شما اطلاعاتی بدهند که برای تحمل چه دماهایی طراحی شده‌اند. در حالی که رتبه بندی راهنمای مفیدی است، به خاطر داشته باشید که عوامل دیگری از جمله سطح شدت، جوراب هایی که می پوشید و میزان تعریق بر اثربخشی تأثیر می گذارد.

 

عایق بودن کفش زمستانی 

به عنوان یک قاعده کلی، کفش های زمستانی با عایق 200 تا 400 گرمی برای تامین گرمای سبک تا متوسط، مناسب برای شرایط پاییز در نظر گرفته می شود. برای شرایط معمولی زمستانی عایق 600 گرمی سطح عالی محافظت در برابر دمای نزدیک به انجماد را ارائه می دهد و برای گرم و خشک نگه داشتن شما کافی است. رتبه بندی ضخامت می تواند بیش از هزار گرم باشد، که برای دماهای شدید طراحی شده است، که معمولاً برای فعالیت هایی که در شرایط یخبندان مانند ماهیگیری روی یخ انجام می شود، اختصاص دارد.


دو نوع اصلی عایق وجود دارد: مصنوعی و طبیعی

عایق مصنوعی (THINSULATE)

Thinsulate  در دنیای عایق لباس های زمستانی مورد علاقه است و یکی از پیشرفته ترین فناوری ها تا به امروز محسوب می شود. Thinsulate  دارای فیبر بسیار ظریف و سبک وزن است که انعطاف پذیر و همچنین بادوام است. پس در هوای سرد چه معنایی برای کفش شما دارد؟ این کفش‌ها بهترین کفش‌های زمستانی را می‌سازند و در بسیاری از لباس‌ها حالتی عالی دارند و در عین حال قابلیت تنفس دارند و به طور موثر رطوبت را از داخل می‌کشند. انعطاف‌پذیری، راحتی و عملکرد نیز در برچسب قیمت منعکس می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که عایق‌های درجه بالایی را انتخاب نمی‌کنید که در نهایت به آن نیاز ندارید.

 

عایق طبیعی: پشم

پشم معمولاً گران‌تر از جایگزین مصنوعی است و معمولاً قابل جابجایی است، بنابراین می‌توانید راحت‌تر آن‌ها را برای شستشو بیرون بیاورید. پشم همچنین به دلیل الیاف ظریف و راحتی آن شناخته شده است، اما باید در نظر داشت که پشم به اندازه Thinsulate در جلوگیری از ورود آب به کفش و عایق عمومی موثر نیست.

در ضد آب بودن و مقاوم در برابر آب دقت داشته باشید

مطمئن شوید که تفاوت بین چکمه های ضد آب و چکمه های مقاوم در برابر آب را می دانید! کفش های زمستانی ضد آب به این معنی است که چکمه های شما می توانند کاملاً در آب غوطه ور شوند و داخل آن کاملاً خشک بماند. چکمه های ضد آب نسبتاً سفت هستند و راحتی و قابلیت تنفس کمی دارند، زیرا این چکمه ها به خشک نگه داشتن شما نسبت به راحتی اولویت دارند. بنابراین کفش های ضد آب می توانند منجر به بو و حتی عفونت شوند و برای پوشیدن طولانی مدت برای فعالیت های شدید ایده آل نیستند. در عین حال، چکمه‌های مقاوم در برابر آب، می‌توانند آب را برای مدت محدودی دور نگه دارند تا زمانی که شروع به نفوذ به داخل کند. مدت زمان می تواند در مواد، ساخت و آسترها متفاوت باشد. اما نکته مثبت این است که پارچه تنفس بیشتری دارد و اجازه می دهد رطوبت به طور طبیعی از داخل خارج شود تا شرایط بهداشتی تری فراهم کند و برای پوشیدن طولانی مدت عالی است.


به عنوان یک ضرورت اساسی، این ماده که معمولا بالای پای شما را می پوشاند، باید در برابر آب مقاوم و بادوام باشد تا در شرایط یخ زدگی، مرطوب و برفی از جمله برف، تگرگ و یخبندان مقاومت کند. بیشتر کفش‌های زمستانی برای هوای سرد معمولاً با لاستیک یا PVC ساخته می‌شوند تا در برابر رطوبت مقاوم باشند، در حالی که بهترین نتایج را با چکمه‌های ساخته شده از نایلون یا چرم به دست خواهید آورد و مطمئن شوید که آب از آن خارج نمی‌شود.

انعطاف پذیری را در نظر بگیرید

در حالی که بیشتر چکمه‌های زمستانی دارای زیره‌ لاستیک هستند که رطوبت را مسدود می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنید که هنگام راه رفتن روی یخ یا برف خیس، انعطاف لازم برای ایستادن را دارید. چکمه های مجهز به برجستگی و شکاف، قابلیت چسبندگی و ضد لغزش را ارائه می دهند که برای چسباندن محکم پاهای خود به زمین به آن نیاز دارید. چکمه های برفی بر خلاف کفش های معمولی معمولاً نرم هستند و هنگام تماس با دمای پایین سفت نمی شوند. این برای اطمینان از چسبندگی بیشتر بر روی براق یا IC استy سطوح الگوهای لنگ نیز از تجمع برف در شکاف ها جلوگیری می کند. در حالی که چکمه های کوهنوردی بهترین انعطاف را ارائه می دهند، چکمه های معمولی زمستانی ممکن است در برابر لغزش ها مؤثر نباشند. کفی ضد لغزش ضربه را مهار می کند و بار را به طور مساوی برای جلوگیری از آسیب توزیع می کند.

 

سایز بندی درست را انتخاب کنید

داشتن چکمه های زمستانی سایز مناسب یکی از مهم ترین موارد در جستجوی کفش زمستانی مناسب است. کفش‌های شما باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که جوراب‌های پشمی‌تان را بدون نیشگون گرفتن در خود جای دهند و نه آن‌قدر نرم که مانع از گردش خون شوند. سطح فعالیت در اینجا نیز نقش مهمی ایفا می کند. اگر به دنبال چکمه‌هایی هستید که با پیاده‌روی‌های سرد در شهر هماهنگی داشته باشید، می‌توانید از تناسب گشادتر استفاده کنید. در حالی که برای بازی‌های فعال‌تر، ایده خوبی است که شخصاً به فروشگاه بروید و اندازه دقیق را بررسی کنید. این به شما کمک می کند قبل از خرید از نقاط داغ و مناطق ناراحت کننده جلوگیری کنید. ارتفاع چکمه نیز نقش اساسی در حفظ رطوبت دارد. چکمه‌های پیاده‌روی برای زمستان معمولاً حدود 6 تا 7 اینچ طول دارند و برای بارش متوسط برف خوب عمل می‌کنند. اگر در حال پیاده روی در میان بارش برف قابل توجه هستید، مطمئن شوید که چکمه های شما می توانند ارتفاع خود را حفظ کنند و نه فقط عملکردشان.

 

 

بهترین کفش زمستانی را پیدا کنید

 برای پیدا کردن بهترین کفش زمستانی برای خود، کفشی را پیدا کنید که برای فعالیتی که در آن استفاده می کنید مناسب باشد. این از نظر شدت، طول سایش و شرایط آب و هوایی است. سطح مناسبی از محافظت را پیدا خواهید کرد و مطمئن خواهید شد که اگر به سادگی در شهر خود قدم بزنید، ویژگی های سخت را انتخاب نمی کنید که به آنها نیاز ندارید. از خود بپرسید دمایی که در معرض آن قرار خواهید گرفت چقدر پایین خواهد بود و آیا ثابت یا فعال خواهید بود تا نشان دهید به چه چیزی نیاز دارید. در کفش‌های پیاده‌روی زمستانی، باید به دنبال کمی ماندگاری بیشتر با عایق بیشتر و انعطاف مخصوص زمستان و همچنین حمایت از مچ پا باشید تا در شیب و نزول به شما کمک کند. همچنین این سوال وجود دارد که به چه مقدار مانور نیاز دارید و در چه مرحله ای سطح مواد عایق باعث می شود که پوشیدن آن برای چیزی که آن را بپوشید بیش از حد سفت و ناخوشایند کند.

مدیر سایت