زیره کفش ترمو TR

زیره کفش ترمو پلاستیک (TR) چیست؟ 

زیره کفش ترمو TR (لاستیک ترموپلاستیک) یک کوپلیمر سه بلاکی از دسته ی مواد ترموپلاستیک الاستومرها می باشد که همزمان خواص مواد لاستیکی و ترموپلاستیکی را دارا می باشد. هر یک از بلاک های تشکیل دهنده ی این ماده خواص ویژه ای به زیره کفش می دهد به طوری که بلاک پلی استایرن سختی و مقاومت و بلاک پلی بوتادین چسبندگی و یکپارچگی زیره را تأمین می کنند. زیره کفش ترمو TR یک ماده کاربردی و بدون لغزش با درجه بالایی از مقاومت در برابر سرما (تا 50-) است که خواص و فناوری ساخت این ماده باعث ایجاد یک لایه سطحی یکپارچه می شود که باعث دوام آن می شود و گرما را به خوبی حفظ می کند. این ماده چسبندگی خوبی بر روی سطح ایجاد می کند که در فصل پاییز و زمستان بسیار حائز اهمیت است. 
 

مواد تشکیل دهنده زیره کفش ترمو از انتقال حرارت زمین به پا جلوگیری می کند و همچنین خوشبو می باشند و از بوی بد پا جلوگیری می کنند. در این مواد از ترکیب رنگ های مختلف در یک زیره می توان استفاده کرد بنابراین نسبت به زیره های دیگر دارای ظاهر مطلوب تری هستند. زیره کفش ترمو TR یک ماده 100٪ قابل بازیافت است که توسط قالب گیری تزریق حرارتی پردازش می شود. این به این معنی که استفاده از آن در زیره باعث صرفه جویی در منابع و عدم آلودگی محیط زیست می شود.
 

انواع مواد لاستیک ترموپلاستیک

TEP (پلاستیک ترموالاستیک):

ماده ای مقاوم در برابر دماهای پایین با خواص عایق حرارتی عالی TEP .  بسیار بادوام و ضد لغزش است.

TPU (پلی اورتان ترموپلاستیک):

نسل جدیدی از مواد برای تولید زیره با ویژگی های فنی و زیبایی شناختی مشابه کفه های لاستیکی ولکانیزه. اطلاعات کامل مربوط به زیره TPU را اینجا می توانید مطالعه کنید. 

CREPE (لاستیک گرمانرم تقویت شده با الیاف):

یک ماده فوم سبک وزن است که می تواند برای ساخت کفش های پاشنه بلند زمستانی استفاده شود.

PVC (پلی وینیل کلرید):

یک پلیمر گرمانرم از وینیل کلرید. الاستیک با سختی بالا است. زیره های ساخته شده از این ماده برای استفاده در دمای کمتر از 0 توصیه نمی شود. مواد خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و می توانند تحت بارهای سنگین شکننده شوند. اطلاعات کامل به این زیره را میتوانید اینجا مطالعه کنید.


زیره کفش ترمو (TR) برای چه نوع کفش هایی مناسب است؟

کفش‌های کتانی و کفش‌های ورزشی:

زیره TR مقاومت در برابر سایش و مقاومت بالایی در برابر تغییر شکل، از جمله بریدگی و سوراخ شدن دارد. به همین دلیل از آن در تولید کفش های ورزشی استفاده می شود.
 

کفش باله، صندل، مول:  

زیره TR به دلیل خاصیت کشسانی و دوام برای کفش های تابستانی با پاشنه یا بدون پاشنه استفاده می شود.
 

کفش های فصلی:

کفش هایی با کفی ساخته شده از مواد با مقاومت در برابر سایش بالا، یکپارچگی زیره را برای مدت طولانی تضمین می کنند.
 

کفش های زمستانی:

این ماده گرما را به خوبی حفظ می کند. بنابراین، پاها در چکمه یا کفش با کفی TR یخ نمی زنند و خیس نمی شوند. همچنین زیره TR در برابر آسیب و لغزش مقاوم است.
 

کفش کودکان:

لاستیک ترموپلاستیک نیز اغلب در کفش های کودکان استفاده می شود - زیره TPE سازگار با محیط زیست و ایمن است و با گرم شدن در آفتاب مواد سمی آزاد نمی کند.
 


تولید زیره کفش ترمو TR چگونه انجام می شود؟

مواد اولیه در کیسه هایی به صورت گرانول تحویل داده می شود که در مخلوط کن با مواد بازیافتی اضافه می شود. این مخلوط بسته به نوع ماده اولیه در دمای بالا در پیچ ذوب می شود. سپس مواد را در قالب پرس ریخته می‌شود و می‌توان قبل از ریختن، درج‌های پلاستیکی به شکل پاشنه، لایه‌های لاستیکی مختلف و پدهای فوم را بسته به مدل آن جاسازی کرد. زیره TR از قالب پرس استخراج می شود و برای تکمیل ارسال می شود: رنگ آمیزی، رنگ آمیزی با سنباده، یا فقط سنباده زدن برای بالا بردن شمع.
زیره های دو رنگ به صورت لایه ای و با استفاده از قالب پرس از پایین شروع می شود. این فرآیند نیاز به زمان بیشتر و تجهیزات ویژه دارد. زیره های سه رنگ TR به روشی مشابه تولید می شوند: لایه اول، کیورینگ، لایه دوم، کیورینگ، لایه سوم، پخت، استخراج زیره و بررسی عیوب.

 
 
شرکت تولید زیره کفش ائل گام در زمینه تولید زیره ترمو نیر فعالیت دارد که نمونه محصولات زیره ترمو را در لینک زیر میتوانید ببینید. همچنین برای رفاه حال شما عزیزان لینک محصولات تاپ و پرفروش به صورت جداگانه قرار میگیرند.

1. محصولات زیره کفش ترمو
2. نمونه محصول پرفروش زیره ترمو
3. کد محصول 23001 از زیره های پرفروش زیره ترمو

 
مدیر سایت